28.05.2021 р.
Мої дорогі учні. Не забудьте заглянути в розділ "наші будні" ТУТ).
Бажаю гарного останнього робочого дня! Не засиджуйтесь довго під моніторами - це шкодить здоров`ю!!!
Сьогодні останній урок літературного читання у 4-му класі. Ми з вами дуже гарно працювали весь рік. Ми вивчали вірші. Читали та переказували оповідання. Фантазували та складали власні казки. Ми знаємо, що таке уособлення, порівняння, що таке гумореска та усмішка і ще багато-багато в чому розуміємось.
Щоби літературне читання у 5-му класі проходило так само цікаво рекомендую всім вам влітку не лише відпочивати, а й приділяти увагу художній літературі.
Нижче список рекомендованої літератури, яку ви, учні 5 класу, будете вивчати наступного навального року:
1.Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож).
2.Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця»
3.Олександр Сергійович Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»
4.Ганс Крістіан Андерсен. «Непохитний олов’яний солдатик». «Снігова королева» (позакласне читання)
5.Оскар Вайльд. «Хлопчик-зірка».
6.Ернест Сетон-Томпсон. «Снап».
7.Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».
8.Елеонор Портер. «Полліанна».
9.Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
10.Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».
11.Туве Янсон. «Капелюх чарівника».
12.Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».
Українська мова
Для того, щоби літні канікули пройшли із користю, і читання рекомендованої літератури для 5 класу не було тягарем, пропоную скласти план читання творів на літні канікули, розподіливши їх рівномірно на все літо.
Математика
Вінні-Пух та його друзі
І частина
У якій ми знайомимось з Вінні-Пухом та не тими Бджолами
Перед вами звичайний плюшевий
ведмедик.
Як бачите, він спускається
сходами слідком за своїм другом Крістофером Робіном, головою донизу, і
перелічує східці власною потилицею: бум, бум, бум! Іншого способу долати східці
він поки що не знає. Правда, часом йому здається, що коли б на хвильку
перестати бумкати й гарненько подумати, то можна було б знайти якийсь інший спосіб.
Та саме подумати йому, на жаль, і ніколи.
Так чи не так, але ось він уже зійшов униз і готовий з вами познайомитися:
– Вінні-Пух!
Коли я вперше почув його ім'я, то
дуже здивувався і сказав:
– А я гадав, він хлопчик.
– Він і є хлопчик, – сказав
Крістофер Робін.
– То чому ж ти називаєш його
Вінні?
– Я не називаю.
– Невже?
– Авжеж. Він не Вінні, він
Вінні-Пух. Розумієш?
– Еге, тепер розумію, – швиденько
погодився я.
Іноді, коли Вінні-Пух прибумкає з
Крістофером Робіном донизу, він любить у щось погратися, але ще більше він
любить посидіти тихенько біля вогню й послухати казку. От і цього вечора...
– А як із казочкою? – спитав
Крістофер Робін.
– Що з казочкою? – спитав я.
– Ну, ти міг би розповісти
Вінні-Пухові казочку? Йому дуже хочеться!
– Може, й міг би, – сказав я. –
Тільки якої ж йому хочеться і про що?
– Гарної і про нього. Він же,
знаєш, таке ведмежа!
– Та знаю, знаю!
– То розкажи, татусю, будь ласка,
– попросив Крістофер Робін.
– Гаразд, спробую.
– І я спробував...
Колись, давно-давно, – здається,
минулої п'ятниці – у Лісі жив собі самотній Вінні-Пух.
– Мабуть, йому, однісінькому, там
було дуже страшно? – спитав Крістофер Робін.
– Ніскілечки! – буркнув хтось
баском.
Одного разу Вінні Пух пішов на
прогулянку й забрів на галявину, що була посеред самого Лісу. А посеред самої
галявини ріс височенний дуб, а з-посеред самого дуба долинало голосне
дзижчання: жжжжжжж!
Вінні-Пух сів під дубом на траву,
обхопив голову лапами і став думати-гадати.
Спершу він подумав так:
"Оте жжжжжж! – то недарма.
Саме жикання ні з того ні з сього не візьметься. Коли є жикання – це означає,
що хтось для чогось жикає. Дуб жикати не може. Значить, жикає хтось інший. А
навіщо тобі жикати, якщо ти не бджола? Отже, жикають бджоли. По-моєму,
так!"
Далі він ще подумав, подумав і
сказав сам до себе:
– А для чого на світі бджоли? Щоб
робити мед! По-моєму, так!
Тут він підвівся і сказав:
– А для чого на світі мед? Щоб я
його їв! По-моєму, ТІЛЬКИ так!
І з цими словами він подерся на
дерево. Він ліз, ліз і ліз і, поки все ліз та ліз, по дорозі мурмотів собі
пісеньку, яку сам щойно склав:
I ведмедики, й ведмеді |
От він видерся ще трохи вище... і
ще трохи вище... а далі ще зовсім-зовсім трішечки вище. І на цей час йому в
голові забриніла інша пісенька:
От якби ведмедики, |
Правду кажучи, Пух уже добряче
стомився, через те й пісенька вийшла трохи жалісливою. Але йому залишилось
дертися зовсім-зовсім-зовсім небагато: ну, тільки стати на оцю гілочку – і...
Трррісь!!!
– Рятуйте! – крикнув Пух,
пролетівши три метри донизу і бемцнувшись об іншу гілку.
– Ех, навіщо я... – пробурмотів
він, пролетівши наступних п'ять метрів і бемцнувшись об третю гілку...
– Та я ж не хотів робити ніякої
шко... – спробував він пояснити, пролетівши ще метрів із сім догори ногами і
бемцнувшись об четверту гілку, – я ж тільки хотів..
– Звісно, краще було б не... –
тільки й устиг вимовити Пух, почоломкавшись лобом та спиною ще із шістьма
гілками.
– А все через те, – нарешті
зізнався він, коли ще тричі перекувицьнувся догори п'ятами, побажав усього
найкращого найнижчій гілляці і шугнув у саму середину колючого-преколючого
малинового куща, – все через те, що я дуже люблю мед. Рятуйте!
Пух виповз із куща, повисмикував
з носа трохи колючок і знов почав думати. І перш за все він подумав про
Крістофера Робіна.
– Про мене? – схвильовано
перепитав Крістофер Робін, не вірячи такому щастю.
– Авжеж, про тебе.
Крістофер Робін нічого не сказав,
але очі його все круглішали й круглішали, а щоки все рожевіли та рожевіли.
Отож Вінні-Пух і подався до свого
друга Крістофера Робіна, що жив у тому самому Лісі, тільки в іншому місці, за
зеленими дверима.
– Доброго ранку, Крістофере
Робіне, – сказав Вінні-Пух.
– Доброго ранку, Вінні-Пуше, –
сказав Крістофер Робін.
– Цікаво, чи нема в тебе часом
повітряної кульки?
– Повітряної кульки?
– Еге. Я оце саме йшов і думав:
"Чи нема часом у Крістофера Робіна повітряної кульки?" Мені було
просто цікаво знати.
– А для чого тобі повітряна
кулька? – спитав Крістофер Робін.
Вінні-Пух озирнувся довкола й,
упевнившись, що ніхто не підслуховує, приклав лапу до рота й прошепотів
страшним голосом:
– Мед!
– Та хто ж ходить по мед із
повітряними кульками?
– Я ходжу! – сказав Пух.
ІІ частина
А трапилося так, що саме
напередодні Крістофер Робін був на вечірці у свого друга Паця і там усім гостям
роздавали повітряні кульки. Крістоферові Робіну дісталася велика зелена кулька,
а одному з Кроликових Родичів та Знайомих приготували велику-превелику синю
кульку. Але той Родич і Знайомий не взяв її, бо сам був такий малий, що його не
взяли в гості. Отож Крістоферові Робіну довелося вже – так тому й бути –
прихопити додому обидві кульки – і зелену, і синю.
– Яка тобі більше до вподоби? –
запитав Крістофер Робін Вінні-Пуха..
Пух згріб голову в лапи й глибоко
задумався.
– Так отож, – сказав він. – Якщо
ти полюєш на мед із повітряною кулькою, найголовніше, щоб бджоли тебе НЕ
ПОМІТИЛИ. Отже, якщо кулька буде зелена, вони можуть подумати, що то гілочка з
листям, і не помітять тебе, а якщо кулька буде синя, вони можуть подумати, що
то просто клаптик неба, і також тебе не помітять. Тепер питання: у що вони
швидше повірять?
– А самого ТЕБЕ вони не помітять
під кулькою? – поцікавився Крістофер Робін.
– Може, помітять, а може, й ні, –
сказав Вінні-Пух. – Хіба вгадаєш, що стрілить у голову тим бджолам?
Він подумав ще хвильку й додав:
– Я прикинуся маленькою чорною
хмаркою. Тоді вони не здогадаються.
– Коли так, тоді тобі треба взяти
синю кульку, – сказав Крістофер Робін.
На тому й погодилися.
Друзі взяли з собою синю кульку,
а Крістофер Робін, як завжди (просто так, для годиться), почепив на плече свою
рушницю, і вони пішли.
Вінні-Пух найперше завернув до
однієї знайомої калюжі й добряче викачався в калюжі, щоб стати зовсім-зовсім
чорним, як справжня хмарка. По тому вони почали надувати кульку, тримаючи її
удвох за мотузочку, і, коли кулька роздулася так, що здавалося, ось-ось лусне,
Крістофер Робін раптом випустив мотузочку з рук.
Вінні-Пух плавно злетів у небо й
зупинився саме де треба – біля верхівки бджолиного дерева, тільки трохи збоку.
– Ураааа! – закричав Крістофер
Робін.
– Що, гарно? – відгукнувся згори
Вінні-Пух. – Ну, на кого я схожий?
– На ведмедя, що летить на
повітряній кульці, – відповів Крістофер Робін.
– А на хмарку? – стривожено
запитав Вінні-Пух, – на чорну маленьку хмарку в синьому небі хіба не схожий?
– Не дуже.
– Ну, нічого, звідси, мабуть, усе
здається інакшим. А потім, я ж казав, – хіба вгадаєш, що стрілить у голову тим
бджолам.
Як на те, не було ані найменшого
вітерцю, що підігнав би Пуха до дерева, і ведмедик нерухомо завис у повітрі.
Він міг нюхати мед, міг дивитися на мед, але дотягтися до меду – гай-гай! –
ніяк не міг.
Урешті Вінні-Пух не витримав:
– Крістофере Робіне! – голосно
прошепотів він.
– Що таке?
– Бджоли начебто щось
запідозрили!
– Що саме?
– Не знаю. Але, по-моєму, вони
гудуть якось підозріло!
– Може, їм здається, що ти хочеш
забрати в них мед?
– Може. Хіба вгадаєш, що стрілить
у голову тим бджолам?
Вінні-Пух помовчав ще трохи і
знову гукнув:
– Крістофере Робіне!
– Що?
– У тебе вдома є парасолька?
– Аякже!
– Тоді я тебе дуже прошу: принеси
її сюди і ходи з нею під деревом, а сам увесь час зиркай на мене та примовляй:
"Ов-ва-ва! Здається, збирається на дощ!.." Гадаю, бджоли тоді нам
краще повірять. З ними так тільки й треба чинити!
Крістофер Робін подумки засміявся:
"Ех ти, дурненьке ведмежа", – та вголос цього не сказав, бо дуже
любив Вінні-Пуха.
І подався додому по парасольку.
– О, нарешті! – загукав
Вінні-Пух, щойно Крістофер Робін повернувся. – А я вже почав непокоїтися. Я
помітив, що бджоли загули вже й зовсім підозріло!
– Розкрити парасольку чи не
треба? – спитав Крістофер Робін.
– Треба. Тільки хвильку почекай.
Діяти – то діяти напевне. Головне зараз – обманути бджолину королеву. Ти її
бачиш звідти?
– Ні.
– Шкода. Ну, гаразд, ходи з
парасолькою туди-сюди і примовляй: "Ов-ва-ва! Здається, збирається на
дощ!.. Еге ж, збирається на дощ!" А я робитиму своє: буду співати ПІСНЮ
ПУХА-ХМАРИНКИ... Отож почали!
Крістофер Робін почав ходити
туди-сюди та примовляти, що збирається на дощ, а Вінні-Пух заспівав ось якої
пісеньки:
Пух-Пампух – легенький, як пух, летить в небеса. |
Бджоли, як на диво, загули ще
підозріливіше! Деякі з них навіть вилетіли з гнізда й почали кружляти навколо
Хмарки, коли вона заспівала другий куплет пісеньки, а одна бджілка навіть
посиділа хвильку на Хмарчинім носі й одразу шугнула геть.
– Крістофере – ой! – Робіне! –
закричала Хмарка.
– Що таке?
– Я думав, думав і нарешті все
зрозумів. Це не ті бджоли!
– Та ну?
– Зовсім не ті! І вони, певно, й
мед не той роблять!
– Невже?
– Авжеж! І краще мені спуститися
додолу.
– А як? – спитав Крістофер Робін.
Саме над цим Вінні-Пух досі й не
думав. Якщо випустити з лап мотузочку, він упаде і знову бумкне. Такий вихід
йому не подобався.
Отож Вінні-Пух подумав-подумав, а
тоді сказав:
– Крістофере Робіне, ти мусиш
поцілити в кульку з рушниці. Рушниця твоя при тобі?
– Аякже! – сказав Крістофер
Робін. – Тільки якщо я вистрілю в кульку, вона зіпсується!
– А якщо ти не вистрілиш, то
зіпсуюся я! – вигукнув Вінні-Пух.
Тут уже Крістоферові Робіну
нічого було робити: він дуже ретельно прицілився в кульку і вистрілив.
– Ой! – скрикнув Пух.
– Хіба я не влучив? – спитав
Крістофер Робін.
– Не те щоб зовсім не влучив, –
сказав Вінні-Пух, – а тільки не влучив у кульку.
– Пробач, будь ласка, – сказав
Крістофер Робін і вистрілив знову.
Цього разу він не схибив і
поцілив саме в кульку. Повітря повільно почало виходити з неї, і Вінні-Пух тихо
поплив на землю.
Проте лапки, в нього так
затерпли, поки він висів, тримаючись за мотузочку, що понад тиждень вони
стирчали догори і Пух не міг ними поворухнути. І коли на ніс йому сідала муха,
він мусив її здмухувати: пухх! пухх! І можливо, – хоч я в цьому не певен, – можливо,
саме через те його й прозвали Пухом.
– Казочці кінець? – спитав
Крістофер Робін.
– Цій казочці кінець. Та є ще й
інші.
– Про Пуха і про мене?
– І про Паця, і про Кролика, і
про всю компанію. Хіба ти не пам'ятаєш?
– Певна річ – пам'ятаю, тільки от
коли хочу згадати – враз забуваю...
– Ну, наприклад, як Пух із
Пациком ловили Слонопотама...
– А вони його спіймали?
– Ні.
– Де їм! Пух же зовсім
дурненький. А я його спіймав?
– Про це й мовиться в казці.
Крістофер Робін кивнув.
– Розумієш, – сказав Крістофер
Робін, – сам я все-все пам'ятаю, а от Пух забув, і йому страшенно кортить
послухати знову. Бо тоді це справжня казка, а не так собі.
– І я такої ж думки.
Крістофер Робін глибоко зітхнув,
узяв ведмедика за задню лапку й попрямував до дверей, тягнучи Пуха за собою.
На порозі він обернувся і сказав:
– Ти прийдеш подивитися, як я
купаюсь?
– Охоче, – відповів я.
– А Пухові не дуже боліло, коли я
влучив у нього з рушниці?
– Ані трішечки.
Крістофер Робін кивнув і вийшов,
а за хвилину я почув, як Вінні-Пух піднімається сходами – бум, бум, бум!
Слоненя
Редьярд Кіплінг
В
далекі й давноминулі часи, моє серденько, Слон зовсім не мав хобота. У нього
був лише пухкенький і чорненький ніс, завбільшки з добрий черевик. Слон міг ним
погойдувати сюди-туди, але не міг нічого підняти чи взяти.
Та ось народився
ще один Слон. І це вже був не такий собі Слон, а маленький Слоник великого
Слона чи просто Слоненя. Воно було страшенно цікаве, ба навіть невситимо
цікаве, і знай докучало всім своїми запитаннями. А жило це Слоненя в Африці, й
цілу Африку воно заповнило своєю невситимою цікавістю.
Питало Слоненя
свою довгоногу тітку Страусиху, чому в неї пір'я росте саме на хвості, і
довгонога тітка Страусиха била його за це своїми твердими-твердими кігтями.
Питало Слоненя
свого довготелесого дядька Жирафа, чому в нього шкіра вся в плямах, і
довготелесий дядько Жираф брикав його своїм твердим та міцним копитом.
І все ж Слоненя
було сповнене своєї невситимої цікавості!
Питало воно свою
гладку тітку Гіпопотамиху, чому в неї червоні очі, і гладка тітка Гіпопотамиха
стусала його своєю широкою-широкою ратицею.
Питало воно
свого волохатого дядька Павіана, чому дині солодкі на смак, і волохатий дядько
Павіан давав йому ляпаса своєю волохатою лапою.
І все ж таки
Слоненя було сповнене своєї невситимої цікавості! Слоненя питало всіх і про
все, що тільки бачило, чуло, відчувало, нюхало чи торкало,— і всі дядьки й
тітки неодмінно били його. І все ж Слоненя було сповнене своєї невситимої
цікавості!
Одного чудового
ранку, саме на весняне свято Рівнодення, невситимо цікавому й допитливому
Слоненяті спало на думку нове запитання, з яким воно раніше ні до кого не
зверталось. Слоненя запитало:
— А що Крокодил
їсть на обід?
І тут усі одразу
голосно й грізно гукнули: "Цить!" — і одразу ж усі разом дали йому
доброго чосу.
А коли з цим
було покінчено, Слоненя пішло собі геть.
Раптом у
колючому кущі "Зажди-трішки" воно побачило маленьку пташину, на ім'я
Колоколо. І Слоненя сказало:
— Татко
відлупцював мене, і мама відлупцювала мене, і всі мої дядьки й тітки також
відлупцювали мене за мою невситиму цікавість. І все ж таки я хочу знати, що
Крокодил їсть на обід?
Тоді пташка
Колоколо відповіла йому сумним голоском:
— Іди до берегів
великої сіро-зеленої мулкої ріки Лімпопо, де ростуть хінні дерева,— там ти
дізнаєшся!
Наступного ж
ранку, коли скінчилося весняне свято Рівнодення, невситимо цікаве Слоненя взяло
з собою сто фунтів бананів (таких дрібненьких, у червоній шкуринці), сто фунтів
цукрової тростини (такої довгої, з рожевою шкіркою), сімнадцять динь (у зеленій
порепаній лушпайці) і сказало всім своїм родичам: — Ну, прощавайте! Піду я до
великої сіро-зеленої мулкої ріки Лімпопо, де ростуть хінні дерева, та дізнаюся,
що Крокодил їсть на обід.
І всі родичі
знов його добре відлупцювали "на щастя", хоч Слоненя дуже чемно
просило не турбуватись про нього.
Так воно і
пішло.
І хоч Слоненя
трохи сердилось на родичів, але ніскілечки не дивувалось; воно їло собі дині,
гублячи лушпайки по дорозі, бо тоді ще не могло їх підбирати.
Вийшло Слоненя з
тієї місцевості, де тепер стоїть місто Грем, а прийшло до Кімберлея; з
Кімберлея воно попрямувало в країну Кама, а з країни Кама почвалало на
північний схід і все їло дині, аж поки, нарешті, дісталося берегів великої
сіро-зеленої мулкої ріки Лімпопо, де ростуть хінні дерева,— саме того місця,
про яке йому казала пташка Колоколо.
Але ж ти знай і
добре-добре запам'ятай, моє серденько, що до цього тижня, дня, години і навіть
хвилини це невситимо цікаве Слоненя ніколи не бачило Крокодила і зовсім не
знало, який він з себе. Тож йому аж млосно робилося від невситимої цікавості.
Перший, хто йому зустрівся, був Перістий-Скелястий Удав-Пітон, що обвився
навколо скелі.
— Прошу
пробачення,— спитало його Слоненя якнайчемніше,— та чи, бува, не траплялось вам
бачити в цих невідомих мені краях таку істоту, як Крокодил?
— Чи не
траплялось мені бачити Крокодила? — перепитав Перістий-Скелястий Удав-Пітон
страшним і зневажливим голосом. — А про що ти ще запитаєш?
— Дуже прошу,
вибачте мені,— повело далі Слоненя,— та чи не скажете ви, що Крокодил їсть на
обід?
Тоді
Перістий-Скелястий Удав-Пітон швидко розкрутився, сповз зі скелі й дав
добрячого ляпаса Слоненяті своїм лускатим замашним хвостом.
— От чудасія,—
буркнуло Слоненя,— і тато, й мама, і дядько, й тітка, що вже казати про мою
другу тітку Гіпопотамиху та другого дядька Павіана,— всі стільки били мене за
мою невситиму цікавість. А тепер і тут мене побито і чи не за те саме.
Слоненя дуже
ввічливо попрощалося із Перістим-Скелястим Удавом-Пітоном, допомогло йому знов
обкрутитись навколо скелі, а саме пішло далі, знову трохи сердите, але
ніскілечки не здивоване. Живилося воно динями й губило скрізь лушпайки, бо тоді
ще не могло їх підбирати.
Так воно
йшло-йшло і прийшло аж до самісіньких берегів великої сіро-зеленої мулкої ріки
Лімпопо, де ростуть хінні дерева, і там наступило зненацька на якусь товсту й
велику колоду.
Одначе то була
не колода, моє серденько, то був справжнісінький Крокодил, і Крокодил моргнув
одним своїм оком — ось так!
— Прошу
пробачення,— промовило Слоненя дуже ввічливо й чемно.— Чи не траплялось вам
бачити Крокодила в цих незнайомих мені краях?
Тоді Крокодил
моргнув і другим своїм оком — ось так! — і підняв половину свого хвоста з
річкового мулу.
Слоненя дуже
ввічливо відступило назад, бо йому не хотілося бути побитим ще раз.
— Підійди
ближче, маля! — сказав Крокодил.— Чому ти про це питаєш?
— Прошу пробачити
мені,— відповіло Слоненя дуже ввічливо й чемно,— але тато бив мене, і мама теж
била, що вже казати про довгоногу тітку Страусиху та довготелесого дядька
Жирафа, які ще дужче били мене, тільки не так, як гладка тіточка Гіпопотамиха з
волохатим дядьком Павіаном. Але найдужче вдарив мене нещодавно
Перістий-Скелястий Удав-Пітон своїм лускатим замашним хвостом. Отже, коли й ви
хочете мене побити, то смію вам сказати, що більше цього не бажаю.
— Підійди
ближче, маля,— сказав Крокодил,— бо я і є той, кого ти шукаєш. Я Крокодил,— і,
на доказ того, що він каже правду, Крокодил пустив крокодилячу сльозу.
Слоненяті аж
серце зайшлося. Важко переводячи дух, воно стало навколішки й промовило:
— То ви і є той,
кого я так довго шукав? Тоді скажіть мені, будь ласка, що ви їсте на обід?
— Підійди
ближче, маля,— промовив Крокодил,— і я скажу тобі тихесенько на вухо.
Слоненя нахилило
голову до смердючої ікластої крокодилової пащі, а Крокодил — хап! — та й
спіймав його за малесенький ніс, який до того тижня, дня, години і навіть
хвилини був справді ж не більший за добрий черевик, тільки набагато корисніший.
— Я гадаю,—
сказав Крокодил, і промовив він це крізь зуби — ось так! — я га-да-ю, що
сьогод-ні по-чну свій о-бід із Сло-не-ня-ти!
Слоненятко ж,
серденько моє, почувши такі слова, дуже розгнівалось і закричало в ніс—ось так:
— Буздіть
бе-бене, бе-бені бо-о-олячхе!
Тоді
Перістий-Скелястий Удав-Пітон сповз зі скелі й сказав:
— Послухай-но,
юний мій друже, якщо ти зараз же, цієї миті й негайно не потягнеш з усієї сили,
скільки її в тебе є, то, на мою думку, твоє знайомство з цим товстошкірим
чувалом (так він назвав Крокодила) скінчиться дуже погано. Він втягне тебе в
річку, не встигнеш і писнути!
Так завжди
висловлювався Перістий-Скелястий Удав-Пітон.
Тоді Слоненя
присіло на свої куценькі задні ноги, а передніми вперлося в землю, і почало
тягти. Воно тягло, тягло щосили, аж почав витягуватись його ніс. А Крокодил
посунувся глибше у воду і так почав бити хвостом, що спінив геть усю річку, і
теж тяг, тяг і тяг.
А ніс у
Слоненяти тим часом розтягувався й ріс. Воно вже сіло на всі чотири опецькуваті
ніжки й тягло, тягло, тягло, і ніс його розтягувався дедалі дужче й дужче. А
Крокодил знай молотив хвостом, мов величезним веслом, і теж тяг, тяг, тяг, і з
кожним ривком ніс Слоненяти робився все довшим та довшим, а Слоненяті
страше-е-нно боліло!
І от Слоненя
відчуло, що сунеться в річку, і воно промовило в ніс, який тепер витягся на
цілих п'ять футів:
— Ой-йой! Я бже
не божу!
Тоді
Перістий-Скелястий Удав-Пітон сповз на берег, обвився подвійним вузлом навколо
задніх ніг Слоненяти й сказав:
— Ах ти ж
дурненький, недосвідчений мандрівниче! Нам слід напружити всі сили, бо коли ми
цього не зробимо, то, як я вже бачу, ота вкрита панциром звірина з
хвостом-пропелером (так, моє серденько, він назвав Крокодила) вкоротить твій
юний вік.
Так завжди
висловлювався Перістий-Скелястий Удав-Пітон.
І взявся він
тягти Слоненя, а Слоненя йому допомагати. І Крокодил також тяг. Але
Перістий-Скелястий Удав-Пітон і Слоненя тягли дужче, і Крокодил, нарешті, випустив
ніс Слоненяти й так шубовснув у воду, що луна покотилась по всій ріці Лімпопо —
од її верхів'я аж до синього моря.
А Слоненя —
лясь! — та й сіло на землю і зразу сказало Перістому-Скелястому Удаву-Пітону:
— Дуже вам
вдячний!
Тоді воно
глянуло на свій ніс і почало його пестити, загортати в свіже бананове листя,
опускати у велику сіро-зелену мулку ріку Лімпопо, щоб хоч трохи його остудити.
— Навіщо ти це
робиш? — спитав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.
— Даруйте,—
відповіло Слоненя,— але мій ніс втратив усякий фасон, і я чекаю, коли він
покоротшає.
— Довго ж тобі
доведеться чекати,— сказав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.— А проте не кожен
знає, що для нього добре.
Три дні сиділо
Слоненя біля річки, чекаючи, коли ж його ніс покоротшає. Але ніс і не думав
коротшати, а саме Слоненя від того, що весь час дивилося тільки на ніс, стало
трохи косооким.
Тепер ти
розумієш, моє серденько, що Крокодил розтяг Слоненяті носа і зробив з нього
справжній хобот, точнісінько такий, який є нині в кожного слона?
Третього дня
надвечір прилетіла муха й дуже боляче вкусила Слоненя в плече. Та Слоненя, перш
ніж воно саме щось збагнуло, підняло хобот і самісіньким його кінчиком убило ту
муху на місці.
— Ось тобі перша
користь! — сказав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.— Ти нізащо не втнув би такого
своїм коротким замурзаним носом. А тепер спробуй щось з'їсти.
І Слоненя, перш
ніж саме воно щось збагнуло, простягло хобот, вирвало цілий жмут трави,
обтрусило її й запхало собі в рот.
— Ось тобі друга
користь! — сказав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.— Ти нізащо не втнув би такого
своїм коротким замурзаним носом. А як, по-твоєму, чи не занадто сьогодні пече
сонце?
— Авжеж, ваша
правда,— відповіло Слоненя.
І воно, перш ніж
саме щось збагнуло, втягло в хобот мулу з берегів великої сіро-зеленої мулкої
ріки Лімпопо і заляпало ним собі голову, і прохолодна болотяна шапка
розповзлась аж до самих вух.
— Ось тобі третя
користь! — сказав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.— Ти нізащо не втнув би такого
своїм коротким замурзаним носом. Ну, а що ти тепер думаєш про ляпаси?
— Вибачте мені,—
відповіло Слоненя,— але особисто я їх зовсім не хотів би.
— А може, ти
хотів би комусь іншому дати ляпаса? — спитав Перістий-Скелястий Удав-Пітон.
— Аякже,
звичайно, хотів би! — відповіло Слоненя.
— Ну так-от,—
сказав Перістий-Скелястий Удав-Пітон,— скоро ти переконаєшся, як чудово можна
давати ляпаси твоїм новим носом.
Дякую вам,—
відповіло Слоненя,— я запам'ятаю ваші слова. А тепер час мені рушати додому, до
своїх любих родичів,— та й випробувати свій новий ніс.
І Слоненя пішло
через усю Африку, погойдуючи та помахуючи хоботом.
Коли йому
хотілось поласувати плодами, воно зривало їх просто з дерева, а не чекало, поки
вони самі впадуть на землю, як робило раніше.
Коли йому
бажалося трави, воно виривало її хоботом просто з землі, а не ставало на
коліна, як робило це раніше.
Коли насідали
мухи, воно ламало гілку і, наче віялом, відганяло їх. Коли ж нестерпно пекло
сонце, воно, ніби шапкою, покривало грязюкою голову.
А коли Слоненяті
ставало сумно під час його довгої мандрівки по Африці, воно наспівувало в хобот
пісеньки, і той спів був гучніший за десять мідних сурм.
Слоненя навмисно
збочило з дороги, щоб розшукати гладку Гіпопотамиху (не ту, що доводилась йому
тіткою), і добре відлупцювало її своїм хоботом. Отак воно й переконалося, що
Перістий-Скелястий Удав-Пітон сказав йому чистісіньку правду.
Дорогою Слоненя
ще й визбирало всі ті лушпайки з динь, які воно погубило, йдучи на Лімпопо, бо
Слоненятко це було охайним і культурним товстошкірим.
І от, нарешті,
одного темного вечора повернулося Слоненя до всіх своїх любих родичів, скрутило
хобот і сказало:
— Як поживаєте?
Всі були дуже
раді бачити його, і всі водно гукнули:
— А йди-но сюди,
ми ще надаємо тобі ляпасів за твою невситиму цікавість!
— Пхе! — сказало
Слоненя.— Певно, ніхто з вас і не знає, як треба по-справжньому давати ляпаси.
А от я знаю і зараз вам покажу. По цьому Слоненя розкрутило хобот і так
уперіщило ним двох своїх любих братиків, що ті аж ногами вкрилися.
— О, клянемося
бананами! — заверещали вони.— Де це ти навчився таких прийомів і що ти зробив
із своїм носом?
— Це Крокодил з
великої сіро-зеленої мулкої ріки Лімпопо зробив мені такий ніс,— відказало
Слоненя.— Я спитав, що він їсть на обід, і він на згадку про нашу зустріч
обдарував мене таким хоботком.
— Та й негарний
же він у тебе,— зауважив його дядько, волохатий Павіан.
— Хай так,—
відповіло Слоненя,— зате мій хобот дуже корисний. І воно вхопило волохатого
дядька Павіана всього лиш за одну його волохату лапу та й пожбурило до шершнів
у гніздо. Потім це негідне Слоненя по черзі почало гамселити всіх своїх любих
родичів і доти їх било, аж поки їм дух забило, і всі вони страшенно
здивувались.
У довгоногої
тітки Страусихи капосне Слоненя повисмикувало все пір'я з хвоста.
Довготелесого
дядька Жирафа воно спіймало за задню ногу і протягло через колючий терновий
кущ.
Гладкій тітці
Гіпопотамисі Слоненя дмухнуло і крикнуло у вухо, коли та по обіді задрімала в
болоті.
Та нікому не
дозволило воно чіпати пташку Колоколо.
Нарешті Слоненя
так насолило всім своїм любим родичам, що всі вони наввипередки побігли до
берегів великої сіро-зеленої мулкої ріки Лімнопо, де ростуть хінні дерева, щоб
і їм Крокодил поробив нові носи. А коли вони повернулись додому, то вже ніхто з
них не бив Слоненяти, і відтоді, моє серденько, усі слони, яких тобі доведеться
бачити, й усі ті, яких тобі не доведеться бачити, мають точнісінько такі самі
довгі хоботи, який придбало собі невситимо цікаве Слоненя.
Задача №1043.
Прочитайте параграф 46, перевірте себе, відповівши на питання після параграфа.
В еловом л..су без устали хл..почут пр..ворные белки.
В в..ерш..нах ёл..к они устроили теплые гнёзда.
В л..сных кл..довых хл..п..тливые зв..рьки ..прятали вку..ные ..рехи.
Со..нце ст…яло низко над г..ризонтом.
На небе пок..зался серп м..л..дого мес..ца.
Ясный месяц ..светил л..сную п..ляну.
Трудове навчання
Незабаром День пам"яті та примирення.
Символом пам"яті є червоний мак.
Ми з вами маємо виготовити листівки та взяти участь у виставці.
Пропоную майстер-клас. Попросіть дорослих допомогти вам.
Чекаю фото робіт на VIBER.
Перед вивченням нової теми, пройдіть будь ласка перевірку
на розуміння прочитаного оповідання «Мишкова каша» за посиланням МК.
Сьогодні познайомимось з твором англійської письменниці, філософа та фотографа Чарльз Лутвідж Доджсон, яка писала під псевдонімом Льюіс Керролл.
«Аліса в Країні Чудес» та «Аліса в Задзеркаллі» - це всесвітньо відомі повісті-казки.
Прочитайте першу частину повісті "Аліса в країні чудес", яка називається "У кролячій норі" на с.163-167.
Перекажіть.
Поміркуйте, як могли би розгортатись події далі.
Образотворче мистецтво
Перегляньте відео презентацію до уроку та виконайте завдання.
Основи здоров`я
Сьогодні маємо поговорити про корисні звички та як їх
виробити в собі.
Перегляньте інформативне відео та виконайте запропоновані
завдання.
Фізкультура
Проведемо час із користю!
Перейдіть за посиланням та виконайте вправи РУХАНКА
Розпочинаємо новий розділ: Твори зарубіжних письменників.
Прочитайте інформаційну довідку про літературу народів світу та інформацію про оповідання на с.153 підручника.
Сьогодні вивчатимемо творчість Миколи Носова. Переконана, у кожного з вас є книжечка цього видатного автора.
Перегляньте
біографічну довідку про М.Носова. Користуйтесь клавішею «пауза», щоби встигнути
прочитати інформацію.
- Коли народився автор?
- Де народився М.Носов?
- Скільки дітей було в родині?
- Де пройшло дитинство?
- Де навчався майбутній письменник?
- Ким став після навчання?
- Що з елементів одягу любив носити Микола Носов з самого дитинства?
- Які оповідання ввійшли до першої збірки автора?
- Які популярні твори для підлітків написав М.Носов?
- Про якого хлопчика з творів автора знають і дорослі, і діти?
- Коли помер Микола Носов і де похований?
Перейдіть за посиланням в МК і виконайте роботу для перевірки нового мтеріалу.
Зверніть увагу: вам треба СПОЧАТКУ уважно переглянути відео!
Образотворче мистецтво
Тема: Різноманітність форм металевих виробів.
Композиція «Металеве мереживо міста».
Справжньою окрасою міст і сіл є ажурні огорожі навколо
зелених зон, парків, скверів, металеві візерунки містків, перил, балконів тощо.
Усе це – вироби ковальства і ливарства. Розглянь зразки огорож на вулицях міст.
У нашому місті ви також бачите їх, хоча і не так часто.
З чого її можна виготовити?
Творче (практичне) завдання.
За допомогою витинанки створіть композицію «Металеве мереживо міста».
Основи здоров"я
Контрольная работа
по теме: «Значение
слова», «Состав слова»
1. Чтобы найти корень,
надо …
а) изменить форму слова
б) подобрать однокоренные слова
в) подобрать слова с одинаковыми сочетаниями букв
2. Найди строку, в
которой все слова являются однокоренными.
а) цветник, рассветать, цветочный
б) подберёзовик, берёзовый, бирюза
в) гористый, пригорок, горный
3. Найди слово с приставкой
по-.
а) подоконник б) полночь в) подорожник г) подстаканник
4. Слова плохо, дурно, скверно являются …
а) антонимами
б) синонимами
в) многозначными словами
5. Разбери слова по составу.
Подросла, перелетный, слезинка, подберезовик, рассветать.
6. Разбери слова по составу. Подчеркни слово, которое не является однокоренным в данной группе.
Рисунок, нарисовал,
разрисованный, рисовый.
7. Объясни значение устойчивых выражений:
Тянуть кота за
хвост - ____________________________________.
Клевать носом - ________________________________________.
Задеть за живое -
________________________________________.
Бить баклуши -
________________________________________.
Рукой подать - ________________________________________.
8. Приведи пример многозначного слова и составь два таких предложения, в которых это слово имело бы разное значение.
Прочитайте параграф 43.
Вивчіть правило на с.162.
Прочитайте оповідання самостійно на с.168-169
Хіба фонтан, це не гарно? Це може бути скульптурна композиція фонтану в центрі міста, в торговому центрі, на непомітною вулиці, у парку чи десь ще.
Невеликий екскурс в тематику фонтанів. Вони бувають дуже різні по виду і композиції. Сам фонтан ні що інше, як чудове явище фізики у вигляді викидання і бурління води під великим тиском. В основі міських композицій лежить природне явище, і в цьому випадку вода, що б'є з джерел з-під землі виходить дуже чистою і корисною. Людина запозичив красу цього явища і став прикрашати фонтанами міста і площі. І це здорово! На жаль фонтани працюють сезонно і тому їх хочеться встигнути побачити.
Фонтани бувають різних видів і ми зараз намалюємо класичний скульптурний фонтан з великими чашами. Великий, подвійний або потрійний ярусний вигляд у них. Малюнок буде досить простим і вам сподобається, щоб спробувати, але якщо у вас виникнуть якісь проблеми з оформленням фонтану, то ви можете просто продовжувати пробувати малювати, поки не отримаєте те, що хочете. Почнемо малювати фонтан!
Крок 1.
Спершу Ви намалюйте кільця для фонтану, а потім почнемо малювати сполучні форми, які ляжуть в основу структури фонтану.
Крок 2.
Використовуючи направляючі, які ви тільки що намалювали, почнемо малювати чаші нашого красивого фонтану. Почнемо з верхньої частини. Ми продовжимо наш шлях над малюнком вниз, малюючи середню частину фонтану, яка також вже є структурним фундаментом композиції. Від центру будемо малювати ще миску для фонтану. Кожна з чашок буде побільше попередньої.
Крок 3.
Завершимо малювання чаші кільцем для останнього ярусу, самого нижнього біля фонтану. Потім намалюйте підстава фонтану. Ми вирішили зробити фонтан з ефектом бульбашок, але ви можете створити будь-який тип, який вам більше подобається на своєму малюнку.
Крок 4.
Тепер, коли структура вийшла, ви можете почати малювати потоки води на ньому. У нашому випадку вода ллється зверху і стікає вниз на інші рівні, а оскільки вони заповнені водою, вона тече ще нижче.
Крок 5.
Нарешті, ми будемо малювати красиву гравіювання по формі фонтану в кам'яному стилі. Ви можете створити свої візерунки і шаблони, якими ви будете прикрашати фонтан, або ви можете залишити все, як ви бачите на нашому малюнку. Вам також необхідно додати брижі на поверхні води, яка заповнює нижній ярус. Зітріть помилки, у нас вже практично все готово.
Крок 6.
- Про
що йдеться в тексті?
- Поділіть текст на частини. Знайдіть зачин і кінцівку.
- Згадайте, що частини тексту в писемному мовленні відділяються абзацами.
Визначте абзаци.
- Прочитайте уважно перше і друге речення.
За допомогою яких слів вони пов’язуються?
- Зверніть увагу, що тут допущено помилку. А саме: зустрічається повторення слів.
- Перебудуйте друге речення, усунувши помилку.
- Зверніть увагу на назви грибів у другому реченні. Що ви помітили? Як треба правильно сказати?
- Як можна по-іншому перебудувати 3 і 5 речення, опустивши повторення слів "ми побачили"?
- Зачитайте речення, в якому описується білка. Чи можна таким чином поєднувати слова-ознаки?
- На основі цього речення побудуйте два окремі. Замініть словосполучення "кольором руда" на "руда шубка".
- Які ще слова повторюються в тексті? Перебудуйте кінцівку, уникаючи повторів слів.
Запишіть відредагований текст. Не забудьте про абзаци.
Надішліть фото на VIBER до 13.00(надіслані після вказаного часу роботи перевірятись не будуть).
Я у світі
Сьогодні вирушаємо в подорож країнами Європи. Перегляньте відео.
Опрацюйте навчальний матеріал в підручнику, с.134-138.
Прочитайте виразно першу частину твору - с.145-148.
Основи здоров`я
Фізкультура
Почнемо робочий тиждень з веселої руханки!
Сьогодні вчимо дієслова, які вказують на дію, що відбувається
в момент мовлення.
Це дієслова теперішнього часу.
Вони відповідають на питання що роблять? Що робимо? Що робите?
Дієслова теперішнього часу виражають незавершену дію
(недоконаний вид).
Такі дієслова змінюються за особами та числами.
Згадайте
особи займенників:
І ос. одн. – я І
ос.мн. – ми
ІІ ос.одн. – ти ІІ
ос.мн. – ви
ІІІ ос.одн. – він, вона, воно ІІІ ос.мн. – вони
Опрацюйте вправу 337, усно.
Вивчіть правило на с.148.
В зошиті запишіть число.
Виконайте вправу 338 (перше завдання).
Перейдіть за посиланням та виконайте перевірну роботу ТУТ
Математика
Запишіть в зошиті число.
Вчимося множити багатоцифрові числа на двоцифрові.
Принцип множення такий же, як і при множенні двоцифрових
чисел на двоцифрові чи трицифрових на двоцифрові.
Розгляньте запис множення прикладів, № 936.
Виконайте № 937 письмово в зошиті.
Задача 935.
Пригадайте, як знайти швидкість, відстань, час.
Прочитайте умову задачі. Проаналізуйте, що відомо.
Розв`яжіть задачу та запишіть у зошит за таким планом:
1. Взнайте, на скільки більше пролетів другий вертоліт.
2.
Яка швидкість вертольотів.
3.
Скільки годин у польоті був перший вертоліт.
4.
Скільки годин у польоті був другий вертоліт.
№ 938 (1)
Згадайте, результатом якої дії є добуток, частка, сума,
різниця.
Виконайте № 939(2)
№ 941(другий і третій стовпчики)
Природознавство
Тема уроку: Природні зони України. Карта природних зон.
Перегляньте відео до уроку.
Перевірте себе, давши відповіді на питання на с.134.
Перейдіть за посиланням та виконайте перевірну роботу ТУТ
Я у світі
Тема уроку: Європейський
Союз – співтовариство народів Європи.
Пропоную розібратись, що таке
Європейський Союз і як він виник.
Перегляньте відео.
До початку онлайн консультації запишіть в зошиті число.
Чекаю всіх о 09.00 за посиланням ТУТ.
Після зустрічі виконати завдання з підручника. Записати в зошит, розв"язуючи всі приклади стовпчиком: № 930 (3,4
приклади), № 931, № 933(верхній рядок
прикладів), 934. Відповіді перенести у Google-форму для оцінювання до 17.00.
Українська мова
Онлайн консультація чекає на вас о 9.45 за посиланням ТУТ
Після зустрічі вивчити правило на с.146, 147.
В зошиті записати число.
Виконати вправу 334 (обидва завдання).
Літературне читання
Перекажіть твір А.Лотоцького «Ольга Перевізниківна» за
раніше складеним планом.
Пройдіть перевірну роботу за посиланням ТУТ.
Німецька мова
Група, яка вивчає німецьку мову, має запрошення на
онлайн консультацію на платформі "Нові знання".
Початок консультації о
10.30.
Українська мова
Онлайн
консультація чекає на вас о 9.20 за посиланням ТУТ
Після зустрічі потренуйтеся у визначенні часу дієслів ЗА ПОСИЛАННЯМ
В
зошиті записати число та виконати завдання підручника.
Вправа
330. Виконати всі завдання даної вправи.
1. Теп.час. Мин.час. Майб.час
За таким зразком записати всі дієслова вправи.
2. Однина Множина
Літературне читання
- Продовжуємо вивчати твір
А.Лотоцького «Ольга Перевізниківна».
- Прочитайте твір ще раз.
- Поділіть його на частини.
- Складіть план.
- Сфотографуйте та надішліть на мій
особистий VIBER
до 15.00
Русский язык
Тема
урока: Непроизносимые согласные в корне слова.
Выучи правило на с.133.
Выполни устно
упражнение 335.
Потренируйся в
правильном написании слов с непроизносимым согласным в корне слов ПО ССЫЛКЕ
Запишите число в
тетрадь и выполни упражнение 336 письменно по образцу.
Подготовься к
проверочной работе на следующем уроке.
Выполни работу по ссылке(повторно за 6.04)ТУТ
Трудове навчання
Тема уроку: Виготовлення іграшки. "Лялька-мотанка".
Приготуйте будь ласка тришарові серветки. Пропоную виготовити чудовий оберіг - ляльку-мотанку.
А допоможе вам у цьому юна майстриня!
Прочитайте уривок з твору А. Лотоцького "Ольга Перевізниківна" на с. 141-144.
Запрошую на онлайн консультацію о 9.15 за посиланням ТУТ
Після онлайн зустрічі виконати завдання в зошиті.
с.146:
№ 3, без короткого запису.
№ 4, відповідь на питання написати після накреслених
фігур.
№ 8.
Українська мова
Онлайн
зустріч відбудеться о 10.00 за посиланням ТУТ
Після зустрічі вивчити правило на с. 142 та на с.143.
В зошиті записати число.
Виконати вправу 325 та 326.
Пройти завдання для зкріплення ТУТ
Русский язык
Сегодня мы будем усовершенствовать умение правильно писать слова с разделительным ь и ъ перед е, ё, ю, я, и.
В украинском языке разделительное произношение гласных и согласных звуков отображается с помощью апострофа.
В русском языке - с помощью ь и ъ.
Буквы е, ё, ю, я, и после ь и ъ обозначают два звука.
Прочитай слова в упражнении 326, соблюдая правила русского произношения.
ПРОЧИТАЙ, ВЫУЧИ, ЗАПОМНИ:
ъ пишется после согласного перед е, ё, ю, я если согласный стоит в конце префикса: объяснил, въезд.
ь пишется после согласного перед е, ё, ю, я, и во всех остальных случаях после согласного: печенье, бьют.
Запиши число в тетрадь и выполни упражнение 328.
Пройди задание ПО ССЫЛКЕ для закрепления выученного.
05.04.2021 р.
Українська мова
Повторити все, що вже встигли вивчити про дієслово. Згадайте, що таке однорідні члени речення.
Пройдіть тест за посиланням ТУТ
Математика
В зошиті записати сьогоднішнє число та виконати завдання з підручника.
№ 917, знайти рівні між собою числа, записати в зошит за зразком: 2 грн.50 коп.=250 коп.
№ 920, розв"язати задачу (з коротким записом).
Природа
Переглянути відео.
Перевірте вивчений матеріал за посиланням ТУТ
Зверніть увагу, що ви маєте одну спробу та обмежений час виконання.
Фізкультура
Відпочиваємо! Не сидимо з гаджетами довго! Рухаємось!!!
22.01.2021 р.
Сьогодні країна відзначає День соборності України - свято,
яке символізує єдність українських земель.
Свято відзначають з 2014 року.
Продовжуємо вивчати Південну Америку. Сьогодні познайомимось із рослинами і тваринами материка.
Перегляньте відео про тварини Південної Америки.
Запишіть в щоденник завдання на 25 січня: підготуватися відповідати на питання з теми "Рослинний і тваринний світ Південної Америки".
Потренуємось відмінювати прикметники в однині і множині з основою на твердий приголосний.У Н.в. однини прикметники з основою на м"який приголосний мають наступні закінчення:
чол.р. - ій, літній
сер.р. - є, літнє
У множині прикметники з основою на м"який приголосний мають закінчення - і, літні
В зошиті запишіть число і виконайте завдання вправи 194, провідміняйте всі 4 словосполучення письмово.
Вивчіть правило на с.87
Сьогодні дуже цікава тема. Пропоную стати дизайнером, модельєром, стилістом одягу.
Опрацюйте параграф 26 на с. 78-80. Підготуйтесь до письмової перевірки на наступному уроці.
Самостійно прочитайте довідку про письменника Василя Чухліба та його оповідання "Гойдарики", с. 90-91.
А тепер потренуйтеся виразно читати ці твори в хрестоматії на с. 148-153 та спробуйте прочитати їх членам своєї родини, як диктори телебачення, відриваючи очі від тексту.
БАЖАЮЧІ! Надсилайте відео своїх танцювальних успіхів!)
Письмово виконайте вправу 89, завдання 2.
22.10.2020 р.
Сьогодні виконуємо завдання, які викладені на блозі. Будьте уважні.
Якщо виникають будь-які питання - телефонуйте або пишіть у VIBER.
1.ФІЗКУЛЬТУРА
Вітаю, мої дорогенькі! Готові розім"ятися? Поїхали! Чекаю
відеозвіт на вайбер!!!
2. УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь
Виконайте контрольну роботу на платформі МійКлас (запрошення надіслано).
Початок роботи запланований на 11.00. Час на виконання - 30 хв.
3. ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
1.Перед вивченням сьогоднішньої теми, виконайте будь ласка перевірну роботу з біографії
І.Я. Франка на платформі Мій Клас (запрошення
надіслано).
Початок роботи запланований на 10.00. Час на виконання - 20 хв.
2. Тема уроку: М.Гоголь «Степ дедалі гарнішав»
Перегляньте ознайомче відео про Миколу Гоголя.
А ми з вами вивчаємо оповідання «Степ дедалі гарнішав». Прочитайте оповідання на с. 44-45. Дайте відповіді на питання після тексту.
Для допитливих на с.45 розміщена цікава інформація про заповідник Асканія-Нова. Прочитайте.
4. РОСІЙСЬКА МОВА
Тема урока: Обучающее изложение.
В тетрадях записываете число, Двадцать второе октября. Классная работа.
Каллиграфическая минутка.
Пропишите: Мм мм ММ мя яг гк ки ий мягкий кровать искоса
1. Молча прочитай рассказ КУРИЦА И УТЯТА из упр.95.
2. Прочитай рассказ еще раз. Вслух. Для кого-то из близких.
3. Определи тему и основную мысль текста.
4. Ответь на вопросы после текста.
5. Найди в тексте ключевые слова или словосочетания. Запиши в тетрадь(слово УПРАЖНЕНИЕ писать не нужно).
Мы учились составлять план текста. Но план можно не только составить и записать, его можно и нарисовать. Такой план называется картинным. Рассмотрите картинный план на с.44. Как нужно расположить картинки, чтобы восстановить содержание текста.
Домашнее задание.
Упр. 100, выполни задание к упражнению.
5. ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Тема уроку: Виготовлення об"ємних квітів з паперу.
Перегляньте відео та зробіть об"ємні квіти з кольорового паперу. Проявіть фантазію та зробіть оздоблення своєї аплікації. Чекаю фото на VIBER!
21.10.2020 р.
1. ФІЗКУЛЬТУРА
Пропоную розпочати свій день з корисної розминки! Зверніть увагу, що кожна вправа виконується 15 секунд! Вся розминка займає трішки більше 4 хвилин. Мої сміливі бажаючі! Пропоную записати вашу розминку на відео та надіслати мені!
Тема уроку: Життя і творчість І.Франка. Р.Завадович "Любив Франко...".
Франко "Полудень".
1. Прочитай біографічну довідку про І.Я. Франка на с.42.
2. Переглянь відео
Дай відповіді на питання:
- Як звати Франка?
- Де народився І.Я. Франко?
- Коли народився Франко?
- Хто такий І.Франко?
- Чиї твори любив Франко?
Прочитайте вірш Романа Завадовича "любив Франко й дітей без міри..."
3. Домашнє завдання: с. 42, знати автобіографічну довідку про І.Я. Франка; с. 43, навчитися виразно читати вірш І. Франка "Полудень", відповідати на питання після вірша.
3. МАТЕМАТИКА
Чекаю зустрічі на зум-платформі:
Лариса Гончарова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. 09.00-9.30
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71994573033?pwd=TDBLcml2TEtGcldySjZPV1NleFY2UT09
Идентификатор конференции: 719 9457 3033
Код доступа: y5ra9N
4. ОСНОВИ ЗДОРОВ"Я
Тема уроку: Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров"я.
Прочитайте матеріал підручника на с. 47-51
Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, твори яких виконуються із твердих чи пластичних матеріалів.
Скульптури поділяються на види:
Барельєф
Рельєф
Горельєф
Контррельєф
Кругла
Рельєф – один із основних видів скульптури, в якому все зображуване створюється за допомогою обсягів, які виступають над площиною тла.
Барельєф – вид скульптури, в якому опукле зображення виступає над площиною фону не більше ніж на половину обсягу.
Горельєф – вид скульптури, в якому опукле зображення виступає над площиною фону більш ніж на половину обсягу.
Контррельєф – вид заглибленого рельєфа.
Кругла скульптура – вид, який реальних пропорцій зображуваного, передбачає огляд з усіх сторін.
За призначенням скульптури поділяються на:
Станкову – не залежить від
середовища, має розміри близькі до натуральних чи менші.
Монументальна (пам’ятники) – пов’язана з архітектурним середовищем, вирізняються великими розмірами.
Манументально – декоративна (садово – паркова) –включає всі види оздоблення архітектурних споруд і комплексів, ними прикрашають сади та парки.
Пропоную переглянути мультик:
Пропоную виготовити скульптуру тварини з пластиліну, фото надіслати для участі в онлайн-виставці.
20.10.2020 р.
1. МАТЕМАТИКА
Сьогодні зустрічаємось на онлайн-уроці о 9 годиі ранку. Чекаю всіх на зв"язку за посиланням:
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76974882239?pwd=TmRJdU9ZTTZtN3gxN2xxa2IxdmhEUT09Идентификатор конференции: 769 7488 2239
Код доступа: 6GH94S!
2. УКРАЇНСЬКА МОВА
І знову онлайн-зустріч на уроці о 10 годині ранку за посиланням:
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73468516434?pwd=R0FhUVJUSHlNWG1CSnVLOXNTOEEyUT09
Идентификатор конференции: 734 6851 6434
Код доступа: 4Kviur
3. РОСІЙСЬКА МОВА
Прочитай сказку из упражнения 90. Определи тему и основную мысль сказки. Перескажи сказку устно.
В тетрадь запиши какие могут быть причины пожаров.
Домашнее задание: упр. 93, выполни, следуя заданиям к упражнению.
19.10.2020 р.
1. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ"ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Тема:
Робота з деформованим текстом (замінюємо
слова, які
повторюються)
Завдання 1. Прочитай текст.
Під великим кущем проживала родина зайців Сіромаш.
Двоє пухнастих зайченят цієї родини, Клапавушко і Гризуня, навідувалися до Галюсиної грядки. Галюся пишалася свіженьким салатом на своїй грядці. Клапавушка і Гризуня хотіли попробувати свіженького салату з грядки. Але біля Галюсиної грядки крутився хороший сторож – пес Торо. Клапавушко і Гризуня вирвали голівку свіжого салату. Клапавушка і Гризуню побачила Галюся.Галюся сама пригостила Клапавушка та Гризуню салатом і морквою.
Клапавушко та Гризуня зраділи
подарункові.
Завдання 2. Розглянь малюнок на с. 56 підручника.
Завдання 3. Дай відповіді на питання усно:
-
Про кого йдеться в
прочитаному тексті?
-
Де проживала сім»я
Сиромашів?
-
Як звали дівчинку,
яка мала грядку?
-
Якою була Галюся?
-
Що зробила дівчинка?
-
Які слова та
словосполучення повторюються?
-
Яким словами їх
можна замінити?
Завдання 4. Аналіз тексту (усно)
-
Скільки частин у
цьому тексті?
-
Про що йдеться в
зачині?
-
Про що ви дізнались
з основної частини тексту?
-
Що повідомляється в
кінці тексту?
Завдання 5. Удосконалюємо текст, замінивши окремі слова
чи словосполучення, які повторюються, словами з довідки.
Довідка: брати, вони, зайченята, дівчинка, вона, їх, пухнастими,
господиня, трудівниця, ласунчики.
Завдання 6. Запишіть удосконалений текст у зошит.
2. МАТЕМАТИКА
С. 39, № 248 опрацювати усно.
№ 249, розгляньте таблицю. Ми з вами розбирали цю тему в
класі (пам`ятаєте?)
Розглядаємо таблицю справа наліво: число складається з
одиниць, десятків, сотень, далі йдуть одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні
тисяч.
Розкладаємо число 134 567 на розрядні доданки:
134 567=100 000+30 000+4 000+500+60+7
Розкладіть (письмово) на розрядні доданки № 250.
№ 252(2) , письмово.
№ 253, письмово.
Д.З. № 252(2), № 256
3. ПРИРОДОЗНАВСТВО
Прочитати п.13.
Перегляньте відео і виконайте практичне завдання. Сфотографуйте виконане завдання та надішліть на мій особистий вайбер до 23 жовтня.
Знати відповіді на питання:
- Що таке план місцевості?
- Що таке умовні позначки?
- Для чого потрібен план місцевості?
- Чим відрізняється план місцевості від малюнка?
4. Я УСВІТІ
Головне завдання учня – навчання. Продовженням навчальної діяльності в
школі є самостійна навчальна діяльність. Самопідготовка – поглиблення знань із
окремих предметів, виконання домашніх завдань. Для цього важливо правильно
скласти режим дня. У розпорядку дня повинно бути достатньо виділено часу для
відвідування позашкільних закладів, виконання домашніх завдань та
відпочинку. Завдяки цьому ви зможете зберегти високу
працездатність протягом дня. А тому за домашні завдання рекомендовано братися в
проміжку з 15 до 17 години. Саме в цей час з огляду на медичні показники
найкраще працюють легені і мозок живиться киснем, а тому загострюються зір та
дотик. Через 20 - 30 хвилин виконання домашніх завдань слід робити 5 - 10
хвилинний відпочинок, щоб відновити увагу, працездатність, набратися сил.
Важливим чинником у якісній підготовці домашніх завдань є комфортне робоче
місце із правильним освітленням. Всі предмети повинні бути на своїх місцях, що,
в свою чергу. заощадить час, бо все швидко можна знайти.
Навчатися можна не
лише самостійно, але й разом з однокласниками, друзями. Разом ви навчаєте одне
одного: хтось краще розуміє математику і може пояснити, натомість, інший
навчить з іншого предмета. Таке навчання має назву взаємонавчання.
Слово планування,
швидше за все, ти не асоціюєш з яким – небудь цікавим і захопливим
заняттям. Але саме планування може стати твоїм вірним другом і
помічником у навчанні, своєрідним «ангелом - охоронцем» від стресів і
неприєм-них несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ
і особ-ливо – від того безладу в голові, що виникає, коли нерозв’язані
проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу.
Крім того, планування
допомагає людині витрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу. Уміння планувати
забезпечить не тільки успіх у навчанні, але й майбутні високі професійні
досягнення.
З чого починається планування?
У першу чергу,
необхідно вміти визначати головне, тобто належить навчатися вибудовувати
проблеми і справи за ступенем важливості.
Потім визнач мету і
склади план дій, необхідних для її досягнення.
Важливо також
навчитися відстежувати виконання плану та оцінювати отриманий результат.
1. Гра «Збери прислів’я»
- З’єднайте частини
прислів’їв та пояснити їхній зміст.
Добре того вчити
…
навчився.
Мудрим ніхто не вродився, а
….
кажи навчуся.
Не кажи не вмію, а
….
хто хоче все знати.
Важко в
навчанні…
легко в бою.
Немає коментарів:
Дописати коментар